خطرناکترین جاده های جهان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خطرناکترین جاده های جهان
نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391
بازدید : 214
نویسنده : p&p

راهها و جاده هایی در دنیا وجود دارند که رانندگی در آنها احتیاج به دل شیر دارد. حتما تعدادی از این گونه جاده ها را در کشور خودمان هم تجربه کرده اید. بعضی از این گذرگاهها بدلیل شکل طبیعی زمین و وجود دره و پرتگاه، هراسناک بنظر می رسند. اما بسیاری دیگر از راههای بسیار خطرناک، ممکن است بظاهر هیچ نشانه ای برای ترساندن ما نداشته باشند و البته همین نکته یعنی خطر نهفته در آنهاست که اغلب جان رانندگان را می گیرد. یک راه بعلت شیب نامناسب، عرض ناکافی، نبود گارد ریل و حفاظ، نداشتن علائم راهنمایی، عبور و مرور حیوانات، امکان ریزش کوه، عبور از مسر سیلاب و غیره نا امن می گردد. با این وجود می توان دلایل دیگری نیز نظیر فرهنگ رانندگان آن منطقه را هم به این فهرست افزود.


جاده قدیم Yungas (بولیوی)

این جاده در کشور بولیوی قرار دارد و لقب آن جاده مرگ است. این جاده طولی حدود 40مایل دارد که به‌صورت مارپیچ در منطقه جنگلی قرار دارد. این جاده در سال 1930 توسط زندانی‌های پاراگوئه‌ای ساخته شده و چند سالی است که از آن به‌عنوان جاده درجه2 استفاده می‌شود. پس از خطرات ناشی از جاده و ترابری، خطرات ناشی از حیوانات وحشی نیز بزرگ‌ترین عامل مرگ و میر در این جاده است.


مه و باران‌های شدید باعث بروز حوادثی بسیار دلخراش در آن شده که نبود حفاظ‌های کنار جاده نیز عامل بسیاری از این حوادث شده است. قبل از ساختن جاده جدید در سال 2006، هرساله بین 100 تا 200 نفر در این جاده جان خود را از دست می‌دادند و به همین دلیل محلی‌ها نام این جاده را جاده مرگ گذاشته‌اند.

2- بزرگراه Eldoret (نایروبی)
در این جاده هرساله با توجه به آب و هوای متغیر در کشور نایروبی، تعداد بسیاری به‌دلیل رانندگی ناشیانه از بین می‌روند. این جاده به‌دلیل گل‌آلود بودن، هرساله جان بسیاری را می‌گیرد. شمار کشته‌شدگان در این جاده بیشتر از 300نفر است که دلیل اصلی این حوادث استفاده از الکل هنگام رانندگی و عدم‌توانایی در کنترل ماشین به‌دلیل سرعت بیش از حد است.


3- جاده پری مرغزار (پاکستان)

کوهنوردان و عکاسانی که قصد لذت بردن از مناظر طبیعت این ناحیه را دارند از راهی باریک و پر شیب بطول تنها شش مایل که حداقل یک ساعت زمان خواهد برد، و در دامنه کوههای Nanga Parbat قرار گرفته، می گذرند. مسیری که از سنگریزه های ناپایدار تشکیل شده و سنگهایی که در انتظار غلت خوردن و افتادن از روی دامنه کوه به روی جاده هستند. این جاده تنها و تنها برای ماجراجویان و کوهنوردان توصیه می شود.



4- راه غردقه (مصر)
این جاده مواصلاتی در مصر در منطقه‌ای باستانی به‌نام تبس قرار دارد. یکی از مواردی که باعث عبور و مرور زیاد ماشین در این جاده می‌شود وجود دریا و تفریحگاه‌های بسیار در کنار آن است که هرساله بسیاری را به سمت خود می‌کشد. در گذشته یکی از مشکلات اصلی توریست‌ها راهزنی بود، به‌طوری که عبور از این جاده به یک کابوس تبدیل شده بود.


5- جاده Perdikaki (یونان)
جاده‌ای کوهستانی در منطقه Agrafa در یونان با نام پردیکاکی وجود دارد که این جاده کوهستانی و تقریبا خشک 2 منطقه Patiopoulo و Perdikaki را به هم متصل می‌کند. موقعیت جغرافیایی این جاده باعث می‌شود تا هنگام روز رانندگان با نور شدید خورشید مواجه شوند و حتی قادر به تشخیص مسیر جاده نباشند و کنترل خودروی خود را از دست بدهند.


6- بزرگراه Halsema (فیلیپین)
این جاده واقع در جزیره‌ای در فیلیپین به نام Luzon است. با توجه به شرایط اقلیمی این منطقه یعنی کشور فیلیپین، انتظار پوشش بسیار متراکم گیاهی در این منطقه اصلا دور از ذهن نخواهد بود. با توجه به لغزنده بودن و پیچ‌های بسیار خطرناک، این جاده در فهرست جاده‌های خطرناک جهان قرار گرفته است.


7- جاده Skippres (نیوزلند)
این مسیر در سال 1862 توسط یک زن و شوهر که به‌دنبال دست یافتن به طلا در منطقه‌ای نزدیک به رودخانه مورد اکتشاف آنها به نام Shotover Queenstown در نیوزلند تردد می‌کردند، کشف شد. این مسیر رفت‌وآمد، پایه‌ای برای ساخت مسیر اسکیپر در این کوهستان شد. نام این جاده از کلمه‌ای که روی یکی از سنگ‌های این کوهستان حک شده برگرفته شده است.


یکی از ویژگی‌های این جاده باریکی بسیار آن است؛ به‌طوری که جای هیچ‌گونه خطایی برای راننده در نظر نمی‌گیرد و باید راننده کاملا هوشیار و آشنا به مسیر باشد. بعد از مدتی که حادثه‌های بسیار دلخراشی در این جاده به وقوع پیوست این جاده توسط دولت وقت به‌عنوان یک اثر ملی اعلام شد و فقط برای جذب گردشگر از آن استفاده می‌شود؛ به این ترتیب که هیچ کس اجازه رانندگی شخصی در آن را ندارد.


8- بزرگراه تبت (سیچوان چین)
این جاده یکی از مرتفع‌ترین جاده‌های جهان است که در ارتفاعات سیچوان چین تا تبت کشیده شده و طول آن 1500کیلومتر بین منطقه چنگدو در شرق و لهاسا (تبت) در غرب کشیده شده است. هنگام عبور از این جاده شما قادر خواهید بود بسیاری از مناظر تاریخی و طبیعی را ببینید؛ یعنی با عبور از این جاده می‌توانید در دل تاریخ گذر کنید.


9- دسان (کاستاریکا)
یکی از بزرگراه‌های خطرناک در منطقه کوهستانی کاستاریکا، بزرگراهی به نام پان آمریکاست که هرساله حوادث بسیار دلخراشی در آن رخ می‌دهد. البته این جاده به‌عنوان جاده ترانزیتی نیز شناخته می‌شود که بعد از عبور از کوهستان به منطقه‌ای به نام لینگ سان وارد می‌شود که با توجه به پستی و بلندی این جاده بسیار خطرناک است. مناطق کوهستانی این جاده به‌عنوان جاده مرگ شناخته شده است. این نام از زمانی بر آن نهاده شد که حوادثی بسیار دلخراش در آن اتفاق افتاد البته این حوادث نه به‌دلیل غیراستاندارد بودن آن که به خاطر عوامل طبیعی در این جاده رخ می‌دهد. شاید این جاده بهترین گزینه برای امتحان محصولات کمپانی‌های اتومبیل‌سازی‌ باشد چون در طول این مسیر موانعی مانند برف، باران، ابر، مه و پیچ‌های تند وجود دارد.


یکی از عوامل دیگر که در این جاده باعث بروز حادثه‌های دلخراش می‌شود ارتفاع جاده در نقطه بالایی بسیار بالاست و کمبود اکسیژن در آن مشهود است. سیستم عصبی بدن راننده نیز عکس‌العمل‌های مناسب را نشان نمی‌دهد بنابراین شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز حادثه در این منطقه است.


10- جاده بزرگ تنه (هند)
این جاده که توسط امپراتور رشادشاه در قرن 16 میلادی ساخته شده از بنگلادش شروع شده و به سمت پاکستان می‌رود. طول این جاده بیش از 1500کیلومتر است که به‌صورت شرق به غرب امتداد دارد. البته اصلی‌ترین موضوعی که باعث بالا رفتن تلفات در این جاده می‌شود، تردد بسیار بالای آن است.



شما فکر می کنید جای چند تا از گذرگاهها و راههای ایران در این فهرست خالیست؟



:: موضوعات مرتبط: مجله ماشین , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: